nedjelja, 21.10.2007.

Još malo o radu Sabora – što kažu saborski novinari ?

U jednom od nedavnih postova sam se malo osvrnuo na završetak rada ovoga mandata Sabora a vezano uz pregovore s EU i činjenicu da Hrvatska u tom procesu pomalo šepa (što god Jose Manuel Barroso mislio/govorio o tome ;-). Ono malo preostalog optimizma je svojim komentarom ubio kolega opinioiuris (za neupućene - „ministar pravosuđa“;-).

Elem, u tom postu sam se osvrnuo i na činjenicu da nekako radu Sabora u protekle 4 godine nije posvećena dovoljna pažnja te sam izrazio očekivanje/nadu da će se malo medijskog/internetskog prostora posvetiti i toj temi.

Ali, u međuvremenu je uhapšen „ministar informiranja“ (Peratoviću, drž' položaje i ne odstupaj ni milimetra !), Sučani Hvar se opet „budi“, premijer i predsjednik su ručali u nefunkcionalnoj menzi (!!!) i sve u svemu, opet smo na dobroj staroj „hrvatskoj stazi afera“.

Doduše, jedno moguće objašnjenje je da ono što se u Saboru radi i nije tako bitno! Stranačke mašine su dobro odrađivale svoj posao i većina odluka se donosila negdje drugdje. Stoga sam odlučio provesti „misaoni eksperiment“ – pokušao sam onako iz glave nabrojati sve saborske zastupnike HDZ-a kojih se mogu sjetiti. Čisto da vidim koliki su impact ostavili tijekom svog mandata (naravno, po mom osobnom dojmu).

Pa da krenemo:

Šeks je predsjednik, njega svi znaju. Da vidimo dalje ... hmmmm. Aha, tu je i Darko Milinović ! E da, zapamtio sam i Mariju Bait jer se spominjala kao najdugovječnija zasutpnica. Andrija Hebrang mi je također pao napamet :-). Onda dalje ... tu je i mladi lav Jandroković. I ... ?

I ... ?

Hm, u Saboru bi ih trebalo biti 60-ak iz HDZ-a a ja se mogu sjetiti njih par !!!!???? Opala, sad mi pade napamet i „sportska satnija“ – Perica Bukić i Franjo Arapović :-). Da, baš sam se pravih sjetio ;-).

A dalje ... ?

???????

0 bodova za Zvonu Radikalnog !!! Doista, kakav sam ja to „politički analitičar“ ???

Očito loš ;-). Doduše, možda se sva krivica i ne može svaliti na moja leđa. Jer, što su ti silni zastupnici HDZ-a odradili tijekom svog mandata da bih ih ja uopće trebao zapamtiti ? Jest, dizali su ručice kad je trebalo i sudjelovali u prepucavanju kad bi se otvorile „nezgodne“ teme pri čemu su demonstrirali popriličnu količinu čiste ljudske gluposti – kad se sjetim izjave jedne HDZove zastupnice da je „svemir heteroseksualan“, ženski dio populacije će mi oprostiti, ali napamet mi pada samo jedna riječ – KRAVA (uz dodatne isprike cjelokupnom stočnom fondu Hrvatske na usporedbi :-))))))). Uf !!!

Mislim da nije pretjerano reći da je Sabor u zadnjem mandatu bio čisti rubber stamp produžetak Vlade. Doduše, nije to tako neuobičajena pojava, čak i u zapadnim demokracijama i kad se gleda meritum stvari, nije to posve ni nelogično („dobili smo izbore pa će sad biti po našem“ ;-). Međutim, kad se pogleda najflagrantniji primjer kojeg se trenutno mogu sjetiti stvari se pomalo mijenjaju. Jer upravo je takav bio odnos američkog Kongresa i predsjednika Busha, pogotovo u prvih četiri pet godina mandata kad je bilo po onoj „kud Bush okom, tud Kongres skokom“.

Pažljivi pratitelji ovog bloga znaju da Zvone Radikalni izuzetno cijeni Ameriku (ponajviše zbog/kroz ideal američke „city on the hill“ ideje) i da mu je Republikanska stranka puno bliža od Demokrata (ne mogu svariti robovsku poziciju koju Demokrati imaju prema učiteljskim sindikatima pa da ga j...š – koliko god mi Republikanci bili odurni sa svojim konzervativnim socijalnim idejama !) , ali samo treba pogledati gdje je tih pet godina ne-kontrolirane (unchecked !) vladavine izvršne vlasti odvelo SAD (i svijet !) pa da se vidi da to možda baš i nije dobra ideja :-((((.

Kao što sam i u prethodnom postu (o ulasku u EU) spomenuo, ja baš i nisam kvalificiran da (profesionalno !) ocjenjujem rad saborskih zastupnika, ali sam zato prije tjedan dana naišao na jednu „ocjenu“ koja bi mogla biti relevantnija od mog osobnog dojma.

Naime, po raspuštanju Sabora krajem prošlog tjedna, Slobodna Dalmacija je napravila anketu među novinarima koji profesionalno prate rad Sabora (bilo za novine, radio ili televiziju) u kojoj je svaki novinar napravio rang listu tri najbolja saborska zastupnika. Prvo mjesto je nosilo 3 boda, drugo 2, a treće 1 bod i kad su se sumirali svi bodovi, dobila se sljedeća lista:

1. Ruža Tomašić (HSP) 27 bodova
2. Ivica Pančić (SDP) i Dragutin Lesar (HNS) 25 bodova
4. Vladimir Šeks (HDZ) 18 bodova
5. Pero Kovačević (HSP), Tonči Tadić (nez.) 11 bodova

Rezultati su zanimljivi. Ruža Tomašić kaže da „pretpostavlja da je na ovakav izbor ponajviše utjecao njezin angažman oko raskrinkavanja korčulanskog dilera Jakše Cvitanovića Cvrka“. Osim po tom angažmanu, i njenim čvrstim konzervativnim stavovima s kojima se uglavnom uopće ne slažem, ja je osobno nisam nešto zapazio u saborskim izvješćima.

Ali zato druga dvojica „mušketira“ mogu ponosno ponijeti naslov „Glavnog Ložača Vatre ispod Ive Sanadera“ :-)))).

Jest, bilo je i malo teatra ;-), ali primjer gospode Pančića i Lesara pokazuje da se kvalitetan rad ipak prepoznaje! U situaciji kakva je bila kroz zadnje 4 godine, kad je oporba sa svojim idejama apsolutno ignorirana od strane stranke na vlasti (ja sam stekao dojam da HDZ po defaultu svakoj ideji koja je došla iz oporbe daje ocjenu „Ne valja“ – ispravite me ako griješim) jedino što je preostalo je argumentirano ukazivati na propuste HDZove vlade i to su po sudu novinara, koji su zbivanja u toj sabornici pratili malo više od mene, radili DOBRO.

I JA SE S TAKVIM SUDOM APSOLUTNO SLAŽEM !!!


Keep on doing a good work :-)))))

P.S. A vidim da cesta do Gaženice (koju će Zvone Radikalni APSOLUTNO OBOŽAVATI jer će mi 15-minutno truckanje od čvora autoceste kod Zemunika do Sukošana skratiti na 4-5 minutnu vožnju četverotračnom cestom ;-) ponovo dolazi u fokus ...
LOŽIIIIIII miško !!!

- 00:37 - Komentari (12) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>