subota, 21.06.2008.

Cenzuriralo Cara Šprajca !!! – prvi slučaj za blogersku udrugu ?

Za one pale s Marsa :-), Car Šprajc je Zoran Šprajc, za deset kopalja najbolji voditelj dnevnika na HRTu i općenito jedna od rijetkih svijetlih točaka u HRT-ovoj produkciji političkog programa. Ali, titulu Cara nije zaradio samo svojim nenadmašnim komentarima u Dnevniku u kojima je često na prikriveni (a ponekad i neprikriveni) način znao bocnuti naše političare koji, gledajući njihov tretman na HRTu, valjda spadaju u neku zaštićenu vrstu koju treba „paziti“ i „maziti“ da se ne bi slučajno ufendili kad im se na nacionalnoj dalekovidnici podastru svi njihovi gafovi, gluposti i nekonzistentnosti!

Titulu Cara je zaradio ponajprije svojim blogom, gdje je, neopterećen budnim uredničkim okom „žene za sve režine“ (guess who am I talking about ;-), malo „pustio ruku“! Eeee, što je to bilo gušt čitati :-). A kad je izašla knjiga sa zbirkom postova, nisam čekao ni sekunde (knjiga je završila kao poklon ćaći jer, što će mi knjiga kad sam sve postove pročitao, a ionako su dostupni na webu).

Ali, uskoro ću ipak morati po svoj primjerak :-(.

Jer – NEMA VIŠE ŠPRAJCOVOG BLOGA !!! (kao što ste i sami skužili ako ste kliknuli na gore dani link).

Portal magazina Banka, gdje je Car pisao, je promijenio dizajn (a možda/vjerojatno i cijeli CMS) i bloga više nema ... Sad bi ovo bila idealna prilika za malo rogoborenja protiv portala banka.hr kako nemaju pojma i kako je osnova interneta da ne kršiš permalinkove i stari content !

Ali, nećemo ošinuti po njima :-) jer, nisu oni krivi! Zadnji post na blogu je Car objavio davnog 18.3.2008, dakle, prije čitava tri mjeseca! Kako znam točan datum kad bloga više nema? Pa naravno da sam ga zapamtio kad sam u zadnja tri mjeseca bar 30 puta otvorio tu stranicu čekajući (uzaludno) novi post i uvijek iznova vidio taj datum (zanimljivo, o čemu je konkretno bio post sam zaboravio :-).

Stvari su se pojasnile, kao što se to meni često desi ;-), za vrijeme treninga danas u teretani – manje više jedinom mjestu gdje dolazim u doticaj s hrvatskim dnevnim tiskovinama. I listajući tako neki podlistak s TV programom, naišao sam na BOMBA vijest – donesena je Odluka da novinari HRTa NE SMIJU pisati blog !!!

Pardon, pardon – smiju, ali samo na HRT-ovom portalu :-).

Neki će reći – „A neba ti Zvone, što tu ima čudno. Pa ako rade na HRTu ima li što logičnije nego da svoj blog pišu na HRTovom portalu?“.

Na takvu argumentaciju mogu samo reći – BULLSHIT !!!!

Da preciziram – kad bi se Zoran Šprajc odlučio na otvaranje bloga na blog.hr servisu, koji je u vlasništvu Nove TV, to bi doista bilo nekorektno, a i u poslovnom smislu nedopustivo :-). Ali, da HRT Zoranu Šprajcu ZABRANI pisanje bloga BILO GDJE osim na HRTovom portalu ... e pa gospodo, ja mislim da je to u kontradikciji čak i sa hrvatskim Ustavom.

Ali, nema straha za HRT. Poprilično sam siguran da Šprajc neće ići ganjati pravdu :-(((!

Jer, u tim istim novinama sam pročitao i o rošadama koje se spremaju na HRTu. And guess what :-))).

ODEEEEEE ...

Pa, pa Šprajc. Evo ti nogom u guzicu, nema više Dnevnika za tebe!

Ukratko – čeka ga „klupa“, transfer u emisiju Otvoreno :-(. Sve su to za sada „vijesti iz budućnosti“, ali ukoliko se to doista i desi, siguran sam da će menadžement HRT-a naći sto „racionalnih“ razloga za takvu odluku.

A ja ću opet reći – BULLSHIT !!!

Da je portal banka.hr bio malo korektniji u izvođenju tranzicije na novi sustav, i da su zadržali stari Šprajcov blog (čak i ako ga on više neće pisati), ja bih vam pokazao PRAVI RAZLOG!

Eh ... dobro se sjećam tog posta :-). Čini mi se da je bio taman u ono vrijeme previranja na HRTu kad je dolazila Hlo. Car je tada jako lijepo „pustio ruku“. Novinarstvo u svom najboljem izdanju. Nivo kojem Butković nikad neće prismrditi ne do koljena, nego ni do pete!

Doduše, da me pitate što je konkretno pisalo u tom postu – ne bih vam znao reći niti jednu rečenicu! Ali se dobro sjećam prvog i, naravno, anonimnog komentara na taj post:

„Zašto tako Zorane!“

Da, zašto ljuljati brod, Zorane? Zašto otvoreno progovoriti o tome kako stoje stvari? Zašto na vidjelo iznositi političke igre odigrane u pozadini a s ciljem preuzimanja/kontroliranja još uvijek centralnog medijskog mjesta u Hrvatskoj. Zašto uništavati iluzije o tome da nam HRT servira kvalitetno i neovisno novinarstvo?

Nije ti to baš bilo pametno Zorane. Al' zato i jesi car :-).

A jednog će dana Car (opet) zasjesti na svoj tron. I tog ću dana biti ponosniji na svoju zemlju nego kad u polufinalu sataremo Nijemce (Editor:“Zvone, pst, pst - NISMO pobijedili Turke“ – Zvone: „Ma kako to misliš, pa poveli smo u 119-toj minuti produžetka ???“, Editor:“A jebi ga, Turci su to“).

Hm, ma dobro, Nijemce bi sigurno satrli u polufinalu :-). Kao što smo ih satrli prije deset godina, ali to je jedna sasvim druga priča ... iz kategorije mladost-ludost, pa je možda bolje da vam je ne pričam ;-)

P.S. Što ti je snaga bloga - nije prošlo 10 minuta da sam objavio post a već su me upozorili da Šprajc zadnja tri mjeseca nije objesio kopačke o klin već se preselio na http://bigblog.tportal.hr/sprajc. Mea culpa :-). Al' ne mijenja ništa na stvari.

- 00:03 - Komentari (10) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>