ponedjeljak, 08.10.2007.

Napisao sam mail prof. Ivu Bancu

Poštovani prof. Banac

Kao prvo, moram reći da sam s velikim užitkom danas odgledao emisiju Nedjeljom u dva, u kojoj ste bili gost Aleksandra Stankovića. Liberalni pogled na svijet je danas (pre)rijetko zastupljen na hrvatskoj televiziji (Denis Kuljiš je po meni bio „u sridu“) i bio je pravi užitak slušati Vaša izlaganja i (kad je trebalo ;-) kontriranja voditelju Stankoviću.

Doduše, moram reći da ipak niste dostigli svoj prijašnji vrhunac, kad ste prije desetak godina tom istom voditelju na pitanje o tome da li je Hrvatska izvršila agresiju na BiH, na kojem su tada lomili zube svi predstavnici oporbe vrteći se oko odgovora k'o mačak oko vruće kaše, mrtvi hladni odgovorili sa „Da“. Respekt koji sam tada stekao u pogledu Vašeg intelektualnog integriteta (izvrsnost je, vjerujem, neupitna !) se u meni očuvao do danas, što Vas je, zbrojeno s kompatibilnošću naših liberalnih pogleda na svijet učinilo, ako smijem tako kazati, mojim političkim idolom.
Činjenica da se u hrvatskoj „kaljuži“ niste snašli je definitivno samo učvrstila takav moj stav, koliko god žalio za propuštenim mogućnostima da se nešto više poduzme i napravi „in liberal cause“.

E sad, pisanje ovakve eulogije ne bi bilo vrijedno „tinte s kojom je napisano“ ;-), a kamoli vremena koje bi Vi potrošili na čitanje, so let's get to business.

Imam dva pitanja, vezano uz Vaše gostovanje u emisiji:

Prvo je vezano uz Vašu izjavu da se po Titu ne bi trebale imenovati ulice i trgovi. Takav stav mi je otprilike jasan, i koliko god mi ga bilo teško prihvatiti zbog „sentimentalnih“ razloga, kad se stvar logički razloži do osnova, komunističku ideologiju i postupke Komunističke Partije Jugoslavije kojoj je Tito bio na čelu se teško može braniti. Ono što mene konkretno zanima je da li za Tuđmana vrijedi isto, odnosno da li bi se po Tuđmanu trebale/smjele nazivati ulice i trgovi ?

Kad ogolim stvar logički do srži, zaprepašćuje me mogućnost da bi na to pitanje odgovor mogao/trebao biti DA !!!??? A kako Tuđmana, a pogotovo njegovu politiku, nisam mogao vidjeti ni nacrtane već od 1990-te (a znamo što je došlo kasnije – privatizacija, Bosna, zg gradonačelnik), malo me zbunjuju pravci u kojima me vodi logika :-). Pa bi mi bilo jako drago čuti Vaše mišljenje o tom pitanju.

Drugo pitanje je vezano uz Vašu konstataciju da „bi u ovom trenutku HDZ bio bolji izbor“. Siguran sam da će se o ovakvom Vašem stavu sljedećih dana raspredati nadugačko i naširoko, a predviđam i pojavljivanje određnog broja „teorija zavjere“ :-))).

Ono što mene muči je mogućnost da ste u pravu !!!

Ekonomska politika SDP-a, s novom „industrijalizacijom“ i stavom „država zna najbolje“ ne daje neke svjetle nade za (globaliziranu !) budućnost a podmićivanje socijale sa šoldima koje će porezima uzeti bogatijima, a bez krucijalnih reformi (rezanja !) cjelokupne državne uprave (kojoj je SDP zbog svojeg big government stava prirodni partner), vodi u latinoamerički scenario i populizam.
Daleko od toga da je HDZ imun od populističkih tendencija (dionice THT-a, say no more ;-). Oni su u tom departmentu majstori svoje vrste i razbacivanje državnim novcima (koje ministar Šuker tako efikasno skuplja) u izbornoj godini je po definiciji populizam najgoreg tipa.

Gledajući kroz tu prizmu, Vaša konstatacija se ne može a priori odbaciti.

Dok ne dođemo do problema mita i korupcije !!!

Ja pretpostavljam, a Vi vjerojatno znate :-), da je nepobitna činjenica hrvatske politike DA SVI KRADU !!! Ali, neki kradu više, a neki manje. Moja osobna percepcija, bazirana na medijskim informacijama i kontaktima s ljudima koje poznajem, je DA JE HDZ PREMAŠIO SVE REKORDE !!!
For what is worth, mogu spomenuti svog prijatelja, inače člana Uprave u hrvatskom poduzeću iz klase +500 milijuna kn prihoda, a koji mi je rekao da u svojim poslovnim kontaktima nailazi i na deklarirane HDZovce koji kažu da je ovo što se sada radi pretjerano. Pričamo o milijardama kuna ...

Moje mišljenje je da mito i korupcija razaraju tkivo hrvatske države i da recentni HDZovi, u biti kozmetički potezi ne daju nadu u efikasno rješavanje tog problema u slučaju da HDZ dobije vlast na još četiri godine.

I stoga (konačno :-) drugo pitanje - „Kako pomiriti evidentne korupcionaške elemente u HDZ s konstatacijom da su oni ovog trenutka bolji izbor“.

P.S. Ovaj postje objavljen i na polltika.com i već se razvila živahna (i mogu reći vrlo produktivna) diskusija.

- 01:22 - Komentari (15) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>